Igår och idag.

Gårdagen gick i ett.
 
Stallet 06,30-14
Jobb 13,45-23.20
 
Precis, jag kom försent till jobbet men det gjorde inte så mkt.
Helge och en till häst i stallet blev kollade av Equiterapeut Maria Westman (kan rekomenderas), därav förseningen.
 
Helge hade några kotor som låg lite fel samt en muskel-låsning vid länden. Han fick nålar, laser och sen fixade hon tillbaka kotorna. Nu ska han vila några dagar sen ska jag gå med honom och sen börjar jag med tömkörning innan jag testar rida igen.
Igår var han sitt vanliga jag psykiskt men idag var han lite stel och låg igen. Antar att det är för att han blivit "omruskad". Hoppas verkligen det går över nu så han får må bra.
 
Red Grande i skogen igår. Längesen. Pigg, stark och lite stel i början men sen blev han jättefin på slutet. Gud vilken skillnad det är på honom och Helge alltså, helt sjukt.
Det enda som är gemensamt för dem är att man måste ha massor med ben på båda.
 
 
Har testat en till sadel idag som en hästbekant ska sälja. Prestige Hippos Dressage. Tyvärr var även den för trång i manken. Igår kom dock en till sadel till Mora från Sthlm så den ska jag testa imorgon. Håller verkligen tummen för den. Jag kan inte testa sadel ordentligt just nu pga gårdagen men lägga på den och se överlag går ju.
 
Idag har jag lite att göra innan jobbet.
Laga mat och duscha.
Förbi veterinärstationen och hämta papper.
Hämta sadeln.
Åka till Granngården och be dem beställa Thiamin till mig.
Lämna sadeln jag testade igår.
 
Har beställt lite natur-hokuspokus till Helge nu. Gurkmeja och Nypon. Kan inte såga det innan jag vet om det funkar eller inte. Lite anti-inflammatoriskt och bra för lederna. Fick tips av Maria att man kunde testa nu efter behandlingen.
 
 


Kommentarer
Maria

Jag köpte en pannlampa förra året på Tradera från Kina & är såååå nöjd. 250 lumens med uppladdningsbart batteri den heter Heaolight Pro Cree Q5 Led 250 Lumens. Kommer inte ihåg vad den kostade men det var då max 1000 kr med frakt och köper du en 250 lumens på svensk butik får du räkna med 3000-4000 kr! Har dock inte kollat hur utbudet på Tradera ser ut nu. Det är verkligen en bra investering, förstår inte hur jag klarade mig innan!

2012-09-11 @ 13:10:36
URL: http://lillymia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0