Gissa vem?

Jag möts av blod. Massor av blod som rinner ur ett 1 dm långt sår (skulle kunna vara en inledning på en dålig deckare) från benet på en häst som står i hagen och är hur nöjd som helst.
Helge har levt rövare totalt i hagen idag och hoppat runt som en annan jojjo. Därför bestämde jag mig för att gå en sväng med honom imorgon så han inte ska härja sönder sig. Försent.
Tur att jag vet hur han kan hålla på och har grejer att ta hand om sår med, stora som små.
Dagens verk var mestadels ytligt iaf, även om det blödde massor. Gjorde rent, la bomull, padd och fleecelinda över.
Får vara så inatt sen mår det nog bäst att vara helt öppet ute. De ska inte gå i någon lerig hage ändå.
 
Förstår ni varför min pålle har skydd året runt? =) Han har det dock inte bak på sommaren så det var ett bakben som blev drabbat idag.
Har det inte blivit något tok på ena eller andra sättet imorgon blir det en promenad då. Det behöver han. Minst sagt.
 
Knashäst.
 
Jobbet idag gick förvånansvärt bra. Tiden tickade på och förutom ett psykbryt eller två på en krånglande maskin i början. Det är inte så kul när man har press på sig att hinna göra klart en order när inte sakerna funkar. Tur att man är så fantastiskt smart, händig och overall bäst så det gick ändå. Tillslut.
 
Nu bakar jag och älsk lite jättenyttigt bröd. Mest han. Snart någon form av film och så kommer vi förmodligen somna i soffan båda två. Jag somnar nästan alltid när vi ser film.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0