Fredagsmys

 
 
Tömkörde lilla Krukan i eftermiddags. Laddad och tittig men lydig. Emelie red Grande samtidigt. Vi var på en äng och jag gick bara stora vägar, bytte lite varv och försökte få honom att slappna av. Han fick trava lite mer idag men då gick vi in på banan. Traven gick bra förutom ett mindre psykbryt från Helges sida. Fick honom avslappnad igen och då gav jag mig.
Emelie fick Grande riktigt fin idag. De tränade byten på rakt spår. Tänk att en liten 14-åring kan sitta och göra sånt på ett stort halvblod. Han är välutbildad Grande, gör rätt om man själv gör rätt =)
Mötte en gammal medryttare idag. Det fick mig att känna hur nöjd jag är med att Emelie och Elin rider Grande tillsammans med mig nu. Det känns bra, de är duktiga, noggranna och snälla mot hästarna.
 
Lämnade in nya sadeln på lite "fix" idag. Stropparna till sadelgjorden behövde ses över, annars är den prima.
 
Tacos och film nu. Fredagsmys ju!
Imorgon ska hästarna ut tidigt sen ska vi ju ha loppis i Våmhus bygdegård. Packat bilen full idag =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0