Facebook

Alltså...vad är det med folk som måste skriva en massa skit på Facebook?
 
Antingen ska man skriva hur dåligt man mår hela tiden. Hur synd det är om en dag ut och dag in. Det kanske ÄR synd om en MEN när man skriver om det precis HELA tiden blir det tröttsamt. Man slutar bry sig. Jag har en del sånna fb-vänner men orka hålla på och ta bort folk och krångla, jag tar inte fb så seriöst, det är bara irriterande när folk vill att man ska tycka synd om dem. Det lyser lite "se mig" över dem.
Bekräftelsebehov även kallat.
 
Den andra saken som irriterar mig på fb, och bloggar med för den delen, är tvärtemot det ovanstående.
Man har det SÅÅ bra! Man är så lycklig, har tränat så duktigt, lagat god mat, älskar den och den och bara MÅSTE få ut detta så alla andra ska se. Lite smått patetiskt. Det känns som man försöker intala sig själv och andra att man har det bättre än man egentligen har det?Eller?
Det är klart att man kan skriva om något kul händer, självklart, men när det är samma personer som skriver samma sak hela tiden, suck. Gärna flera gånger om dagen också så vi ska tycka extra synd om dem eller få veta hur bra de har det flera ggr om dagen. Drygt.
 
Det är dagens i-landproblem som det egentligen var slöseri på finger-motion att skriva om =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0