Lite allt möjligt.

Fått lite saker fixade idag.
*Beställt Domosedan till Helge som han ska få nästa gång han skos. Bara på prov, se om han kan må bättre under skoning då.
*Klippt Helge överallt utom ryggen och halva rumpan. Det är ingen vacker klippning men det skiter jag i. Han måste få ha päls kvar på ryggen när han har shivering men däremot ville jag klippa virveln, lår osv där han brukar bli svettig.
*Lastat ut allt hö ur transporten. Var dock inte mer än halva kvar.
 
Hästarna fick 20 kg hö ute idag. Vill att de ska ha hö att äta hela tiden och inte gräva i jorden. Hästskrällen. De får mineraler och så så jag tror inte det fattas något utan att de bara letar goda rötter, gräs osv. Tänk om de kunde göra som man säger nångång och INTE tugga på allt inom räckhåll =)
Idag åt iaf Helge upp linfrögeggan direkt utan problem. Den smakar ju knappt men man måste vara skeptisk ändå vet ni.
 
Fick nyligen ett sms av hon som köpte mina hoppstövlar (Tretorn Falsterbo GTX) och hon var nöjd. Kul att höra tycker jag, jag skulle aldrig sälja något som inte är i det skick man beskriver. Köpte mina helt nya och sålde dem för ett bra pris så lyllo henne =P Känns onödigt att ha ett par stövlar man bara "kan" hoppa/rida ut i när det är dressyr jag vill rida. Jag använde dem nästan aldrig anyway.
 
Har glömt att berätta om lördagens trerätters! Det måste ni ju få höra och bli inspirerade av (hehe).
Förrätt:
Rostat bröd med tonfiskröra gjord på tonfisk (WHAT?!), rödlök, äpple, creme fraiche, majonäs och vitpeppar.
Varmrätt:
Köttfärsbiffar med klyftpotatis, egengjord gräddsås, gelé, fetaost och gurka.
Efterrätt:
Då bakade vi bullar! Saffransbullar tom, med mandelmassefyllning. G.O.T.T! Varför bakar vi inte bullar oftare?! Ska minsann ta mig ett par nu efter maten. Hade köpt lingonglögg som vi drack till. Julkänsla på hög nivå! Ska bli mysigt att ta fram alla ljusstakar i helgen.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0