Perfekt helg.

Vilken helt galet bra helg det här har varit.
Väldigt mycket (lite för mycket) solande, bra ridpass, familjemys och tom ett krogbesök. Jag tycker kroglivet är fullständigt värdelöst i Mora och efter igåf har jag väl egentligen inte ändrat uppfattning men det var iaf kul att umgås med syster, kusin och deras vänner en kväll. Dock en nykter kväll, vilket ju inte är jättekul bland alla fyllon =)

Idag har M-L hoppat helge en liten bana i Orsa. Han var duktig men stannade nångång. Tror det var pga att hästarna i hagen bredvid hade världens race bla och han är ju så fruktansvärt känslig för saker som händer runt om honom.

Han skuttade iaf lite till utan problem innan vi gav oss.
Han har ju humör och blir lite förbannad när man kräver saker av honom. Han har ju levt 7,5 år av sitt liv nästan helt utan krav så när vi nu börjar trappa upp kraven fattar han inte riktigt varför, men han ger sig. Det går nog över.

Resten av dagen har vi ätit pizza vid sjön i Orsa sen somnade jag som en stock i soffan. Blev skapligt sent igår, vaknade tidigt imorse och har varit ute i friska luften väldigt mycket så det är väl därför jag är så trött.

Nu ska jag tillbaka till stallet och mocka osv sen ta in hästarna.

Cyklade förresten 2 mil igår. Det känns bra. Ska försöka börja cykla till jobbet det tidiga skiften men inte imorgon för då ska jag till sjukan och ta prov igen, dit orkar jag banne mig inte cykla =P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0