Bröllopsfotografen.

Börjar ungefär som jag gjort de senaste två veckorna...fortfarande sjuk. Bättre men inte helt. Bara vanligt förkyld nu. Överdoserar nässpray, snyter mig, nyser osv. De där vanliga.

Gick upp 05,30 imorse och så åkte vi till ridhus med hästarna. Jag tömkörde. Rida Helge med andra i ridhus när han har överskottsenergi orkar jag knappt när jag är frisk så han fick fjanta bäst han ville på töm istället.

Han var skitdryg att göra ordning. Ville inte stå still alls så jag fick bli förbannad på honom några gånger innan han fattade att det var mig han skulle lyssna på och inte fjanta runt.
I början var han superspänd i både skritt och trav. Fick hålla honom så mkt på ytter att han var utåtställd ganska länge i början, annars genade han och bara sprang. Hade honom bra på yttern, avslappnad och stora, vilande steg i båda varven och då gav jag mig. Han hostade några gånger så jag ville inte pressa honom så mkt.

Jag lastade honom själv både dit och hem vilket jag gjort 3-4 ggr nu så nu känner jag att jag kan börja åka själv med honom. Det känns skitbra! Slipper man tjata med sig nån stackare.

Sen har jag fotat bröllop idag. De var så fina så och bröllop brukar vara ganska lättfotade. Inga rörelser just och de behöver bara stå och så kära ut typ så är saken biff.

En liten sneak peak nedan.



Har klippt och rensat över 400 bilder innan jag var till stallet och tog in hästarna.
Hoppas de blir nöjda. Tackar syster som var med och hjälpte till också <3

Jag har nog en liten fotografdröm som ligger och gror i huvudet. Hmm.. Vi får väl se vad jag blir när jag blir stor...

Värdelös tv det är på lördagar..just saying.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0