Tävlingsdebuten.




Vi kom faktiskt iväg på tävling idag. Älvdalen var målet och vi rullade av gården lite efter 06,30.
Helge fick stå i transporten ganska länge när vi kom fram och det vara bara bra för så lugn som han var innan vi tog ut honom har han aldrig varit i transporten förr.

Gjorde ordning honom och så började Marre rida fram och han var så LUGN! Jag hade förberett mig på det värsta. Att han inte skulle kunna stå still, springa med svansen i vädret och vara superspänd typ. Det var han inte, han skötte sig SÅ mycket över förväntan. Gick bra att rida på framhoppningen tillsammans med andra hästar galopperande runt sig och så. Han var så sjukt duktig!

Här lite innan deras tur att gå in på banan.



Även på banan skötte han sig super. Inge tittig, lugn och felfri! Felfri känns bara som en bonus, att han skötte resten så otroligt bra är värt mest.
De hoppade bara en 60cm klass men det är som sagt inte själva hoppningen han behöver utan att vara och beté sig på en tävlingsplats. Därför valde vi att göra det så lätt som möjligt för honom om han skulle bli tveksam inne på banan.
Jag, som brukar kunna ta ganska bra kort lyckades inte riktigt idag, jag var nog för nervös =P




Enormt hinder ;)


Helge fick sin första rosett och jag är en väldigt stolt matte!




Nu är planen att Marre hoppar honom en 80 cm klass i Orsa i början av juli. Hemmaplan och allt!

Det är en otrolig känsla att ha gått från ett benrangel på boxvila till detta. Det känns overkligt.
Overkligt men kul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0