Sunday

Home sweet home.

Red Helge med Marie-louise och Otis direkt jag kom hem idag. Vi red ut och galopperade ganska mycket och Helge var SKITDRYG! Stark och dragig och bockade, sparkade och for. Han vilade igår och det är alltid spännande med en ny häst som följer med ut och så, but still, lite ordning får det vara på kraken.
Fick väl ingen riktig ordning på honom men iaf lugn trav på slutet. Fullblods-hjärnan på högvarv idag. Bockade som fan i galopp i en nerförsbacke gjorde han också den fan =)

Imorgon har jag tvingat en av stalltjejerna att följa när jag ska rida markarbete i Orsa. Fast det var nog ganska frivilligt hehe. Vet precis vilken övning jag ska bygga upp. Mkt fokus på lydnad och att kunna vända för ytterhjälper, vilket han behöver. Ni får se vad imorn för jag har tvingat stackarn att filma också.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0