När jag blir stor...

....ska jag bli?

Många yrken har flygit genom min hjärna genom åren.

*Arkitekt (ArKitekt heter det tydligen, inte arCHitekt). Rita hus kommer nog alltid vara mitt största vill-göra-när-jag-blir-stor men det känns inte realistiskt. Det är ÅR av plugga matte och annat innan jag ens kan fundera på att söka och då måste man ha superbetyg och det är ändå skitsvårt att komma in.
*Grafisk design. Jag gillar att greja med bilder, vara kreativ, leka med färg och form meeen njää.
*Amublanssjukvårdare. Tänk att få rädda liv. Vilken känsla det måste vara. Tänk att INTE kunna rädda ett liv. Tänk att se folk dö? Njäää.
*Fotograf. Det vill jag fortfarande bli. Det väger inte högst dock, för det gööör...*trumvirrvel*

Filmregissör!
Jag har alltid varit intresserad av foto och film i alla former. Klippt otaliga filmer på hästarna och annat. Jag vill inte skriva manus, jag vill inte klippa filmen utan jag vill att den som ser filmen får en känsla. Jag vill bestämma hur filmen ska se ut, hur skådisarna ska agera, vilken känsla man får helt enkelt.
Jag ska göra snygga filmer som man rycks med i och tänker på flera dagar efter man sett dem =)

Kanske.
En sak jag är säker på är vad jag INTE ska bli iaf.

*Jobba i butik. Samma sak dag in och dag ut. Jobba mellan typ 10-18 så hela dagen är förstörd och ibland få lov att vara trevlig och tillmötesgående mot idioter, no thanks.
*Restaurangbranschen. Been there, done that. Skitlön, skittider, stress osv.
*Industri. Japp, jag gör det nu och det går fint, men resten av livet? No way!

Fast blir man arbetslös tänker man väl annorlunda. Då tar man väl vilket jobb som helst kan jag tänka mig.


Nej, om några år kan Tarantino, Burton, Allen, Jackson, Moodyson, Malmros mfl slänga sig i väggen medan jag går på röda mattan i Cannes =) In your face industri-golvet!




Igår vid As sommarstuga.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0