Låt fantasin flöda.

Man vill ju inte städa ihjäl sig =P

Har funderat lite på hur få som verkar rida dressyr i skogen så som jag gör. Jag rider mkt oftare i skogen trots att vi har egen ridbana på gården, två stora ängar med bra underlag plus tre ridhus inom en mil. Man måste inte vara instängd mellan 4 väggar för att rida dressyr. Har man bara lite fantasi kan man göra det mesta i skogen där man oftast också har naturlig bjudning.

Tempoväxlingar, sidvärts, övergångar, halter osv är inga konstigheter fast man rider på en skogsväg.
Första steget att rida förvänd galopp tex är ju toppen att ta i skogen på en väg som går lite åt båda håll, man får bättre bjudning= lättare för både dig och häst.

Idag red jag i dressyrsadeln och travade, gjorde en avsaktning, skänkelvikning direkt i övergången till andra sidan vägen och lika åt andra hållet. Tempoväxlingar är något vi alltid behöver bli bättre på så det gjorde vi också, och galoppfattningar. Inget sparkade alls idag. Han kändes mjuk och lydig från igår. Bra genomriden inför morgondagen.




Nej, städa var det.



Kommentarer
Rebecka

Rida ut o träna är ju det bästa :)

Det jag saknar i nuvarande stall, omväxlande ridvägar :/

2012-06-02 @ 20:43:05
URL: http://rebeckawarnstrom.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0