30 juni-12

Har ridit båda hästarna idag. Helge var....tja, som Helge är när han vilat en vecka. Lite knäpp.
Bockade så fort jag la på skänkeln, ville bara springa, fort och hela tiden och for iväg som en kanon i galoppfattningarna. Tokhäst.
Grande skrittade jag runt byn 45 min. Aktiv skritt på tygeln och han var lite svettig när vi kom tillbaka.
 
Innan dess var jag till Orsa och kollade på markarbetsträning. Det förvånade mig hur dåliga alla var, eller hur otränade deras hästar var på just markarbete. Trava upphöjda bommar liksom? Det är något jag gjort massor med Helge INNAN han börjat hoppa riktiga hinder. Tävlar man skapligt höga klasser ska man väl för tusan ha hästen lydig, i ordning och kunna göra sånna enkla saker? Nu menar jag inte bara de som red idag utan överlag verkar folk bara vilja hoppa och struntar i dressyr och markarbete som faktiskt gör mer nytta för en hopphäst än själva "hinderhoppandet". Mer stilhoppning åt folket! Och som jag sagt förut, jag ser hellre en lydig och trevligt riden häst hoppa 1m än en 130 runda med flaxig ryttare och stressad häst.
 
Imorgon ska M-L hoppa Helge för Tusse. Det ska bli kul att se vad hon tycker om honom nu. Var typ två år sedan hon såg honom sist.
 
Nu ska jag ut och springa så får vi se vad som händer sen.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0