Upp som en sol.

Legat i sängen till efter 11 två dagar i rad. Det är inte ofta det händer. Har ställt klockan, tittat om det är sol ute och somnat om igen. Gött.
 
Idag har jag och A lunchat på stan med Ida på Helmers samt hämtat två paket med roligheter till mig.
Ett par Tretorn Falsterbo GT är numer i min ägo (inte spec snygga men fantastiskt sköna)(Nej jag köpte dem inte till fullpris utan från Skara Hästsport som säljer ut dem för tusen spänn) och ett par Catago dressyrskydd (som för övrigt är grymma! Vilket kap), samtliga invigda under dagens dressyrpass....
 
...vilket gick sådäääär. Eller det gick väl skapligt bra kanske men det kändes....som att det skulle gått bättre. Typ.
Jag red inte så bra idag och Helge kändes motsträvig han med. Kanske träningsvärk från gårdagens lite tuffare pass?
Jag ramlade fram med axlarna alldeles för ofta, tappade stadigheten i skänklarna för ofta och lite andra småfel.
 
Ja, ja. Så blir det ibland. Nu ska han skrittas på asfalt imorgon, vila lördag och så kör vi igen på söndag. Det kan ju inte alltid gå bra =)
Dock är jag nöjd med en sak i galoppen och det är att jag lyckades få honom att flytta undan för min ytterskänkel i lite piruett-tänk. Då får hästarna verkligen "sätta sig" och jobba med bakbenen. Sånt jobb ska vi fortsätta med.
 
Men ja...resten var inte spec bra alls.
Har en film på spektaklet. Det är ingen hemlig "jag-skriver-bara-när-det-går-bra"-blogg det här heller.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Kanske jag ska skylla på stövlarna. De vill förmodligen inte alls gå med på att bli dressyrridna med.
-"Hoppa med oss annars ställer vi till med att du rider som en sopa", kanske de utbrister i protest där nedifrån stigbyglarna.
Ta´t lugnt. Jag skulle bara testa rida dem. Nästa gång blir det dressyrstövlarna.
 
Imorgon ska Cissi komma och rida Grande med mig på kvällen men innan dess blir det ett besök på Björnparken, lite stallfix och efter ridningen ska jag hjälpa fru S med lite jordskottning i deras trädgård sen bjuds det på mat där.
 
Helgens höjdpunkt blir nog ändå på lördag. Årets fest.
Most likely epic!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0