Träning för Ted Nätterqvist

Tränade för Ted Nätterqvist igår med Helge i Rättvik i det enorma ridhuset (som de bygde där lagom tills jag slutade). Bra med plats för min stora pålle mao.
 
Helge skötte sig och jag tycker jag också gjorde det. Han hoppade allt utan att tveka och jag krånglade inte till det, red iväg honom på något hinder bara. Filmen får säga sitt. Orkar inte analysera och skriva en massa =)
 
 
 
 
 
Ted vill att man har hästarna lydiga, lösgjorda och välridna. De ska gå att flytta i alla gångarter i alla riktningar med olika böjningar och ställningar.
 
Han tyckte att Helge var en fin och duktig häst som hade lätt för att hoppa men att han behövde mer styrka, vilket vi jobbar på varje dag =)
Han tyckte även att jag var en "skolad ryttare" och det var jättekul att höra! Noggrann och hade hästen i ordning.
 
Nu fortsätter vi på den linje jag redan håller på med. Mkt markarbete och dressyr plus skogen såklart.


Kommentarer
Rebecka

Ted är så bra, längtar tills träningarna sätter igång här igen :)

2012-07-12 @ 21:28:26
URL: http://rebeckawarnstrom.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0