Stilstudie

 
 
 
 
 
 
 
 
Min sits har förbättrats massor på sista tiden. Både i hoppningen och dressyren. En väldigt bra sak med att rida Helge är att man måste ha en väldigt stark sits för att orka rida i hans stora gång. Man tränar det varje gång man rider honom. Det är inte bara att hoppa upp och rida, det har alla som ridit honom märkt.
 
Bilderna är från filmen jag la ut...igår, eller när det var. Ska lägga ut några bilder från senaste dressyrfilmen sen med. Kul att ha kvar. Även på filmen kan man se att min sits är helt okej. Stilla, inga flaxande armbågar eller skänklar, inget kastande över hinder med händerna vid hästens öron osv.
 
Det känns kul och när en tränare som Ted (som inte direkt häver ur sig beröm =) säger att jag rider bra så blir man ju ännu gladare och ännu mer peppad att träna.
Ska absolut träna för honom igen och då förhoppningsvis ha en än mer välriden häst.
 
Note to self - Keep up the good work!
 
Man måste få boosta sig själv ibland också =P
 
 
 


Kommentarer
Elin

Jättefin sits :)

2012-07-16 @ 00:41:59
URL: http://ryttargladje.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0