Söndag som det ska vara.

Vissa dagar, långt ifrån alla men vissa, när tiden går sådär sakta utan att man har tråkigt, de är så underbara.
Idag är en sån dag. 
 
Klev upp tidigt, vilket är mer regel än undantag för min del men jag klagar inte, att sova bort halva dagen är det värsta jag vet. Kommer inte ihåg när jag sov till längre än 9 sist. Måste vara flera år sedan.
Hur som helst, gick upp tidigt och åkte till stallet och vidare till Orsa på hoppträning med Helge. Marie-louise hoppade och det gick superbra! Hoppade stuts och sedan lite enkelhinder. Testade bara lite inför tävlingen på fredag. Han hoppade en oxer på 90 som nog är det största han hoppat hittills. Han gör riktigt bra språng när han bjuder ordentligt. Sista språnget på oxern var guld! 
Kul som fan att Fredrik tror att han kan bli svårklasshäst och dessutom vill köpa honom.
Svårklasshäst eller inte, han är inte till salu och kommer aldrig bli heller. Hästarna är inga maskiner för mig utan familjemedlemmar som man inte säljer eller lämnar iväg hur som helst. Man blir ju mörkrädd när man ser hur vissa behandlar sina stackars hästar, även häromkring.
 
Uppfostra så den kan bete sig - ja.
Bestraffa och vara elak när hästen bara gör de du givit den (omedvetna) signaler om, eller när den inte förstår för du har varit otydlig - nej. 

Efter träningen fick Helge kyllera, liniment, flugmedel och bästisen Grande med sig till gräshagen. Uppskattat!
Jag åkte hem och åt lite frukost och somnade i As armar i sängen en stund innan det var dags för nästa uppgift, nämligen hämta hem båten. Det gick bra, min bil är stark som en oxe och det gör sånna saker så himla lätt. 
Eftersom jag dragit ett "båtstrå" till stacken överlämnar jag städningen av den samme till övriga kvinnliga familjemedlemmar =) 
 
När jag kom hem stod maten klar på spisen och nu ligger jag mätt och belåten på soffan och tittar på tv. En promenad i skogen får det bli innan läggdags, har träningsvärk från gårdagens löptur som gick lååångt över förväntan. Music baby, the key to...att springa utan att det blir för jobbigt och jävligt. 
 
En jobbvecka med kvällsskift väntar, alltså måndag till torsdag sen, sen har jag SEMESTER! Sol och värme, ni vet när ni ska dyka upp. På fredag. Då vi även har sommarfest med jobbet.
Har inte jättemycket planerat på semestern och det är skönt. Kan bara ta dagen som den kommer och hitta på vad vi vill. Bruce ska vi förstås på och det kommer bli AWESOME!
I samband med det åker vi nog en sväng på västkusten och turistar lite. Varberg, Halmstad, kanske Helges hemvist Laholm. Husbilen tar oss dit vi vill. 
 
Förra året var vi i Norge, Geiranger bla. Vackraste platsen på jorden? Vackraste jag har varit på om inte annat.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0