Roadtrip

En liten roadtrip senare till Hälsingland över natten sitter jag i soffan hemma igen. Min favoritplats. Iaf i den här lägenheten.
Har shoppat, ätit, ätit lite till och umgåts med min och As familj i mysig stuga vid vattnet.
 
Sovmorgon imorse, lunch på super-totalt-skitadorable-myspys-restaurangterass. Reste hem och kom hem till ett stall som redan var klart (TSJMDBJ...Tack Så Jävla Mycket Det Behövde Jag =)

Reste vidare mot Mora för inhandling av olja och oljefilter. Fortsatte till Sollerön där snäll kollega bytte olja och filter i den stora starka bilen. TACK! Där sparade jag typ tusen pix bara sådär. Love att ha så hjälpsamma folks omkring sig.
Kanske skulle lärt sig det där själv också? Jag gjorde ju inte så mkt idag direkt. Ställde mest en massa dryga frågor.
-Vad händer om man trycker här?
-Vart sitter kamkedjan?
osv...
Nu spinner den som en katt ett tag till får man hoppas. Kostade ändå nästan 800 bara för oljan. Ibland kan jag tycka att min bil har lite för stor och stark motor men när man står där i 2 m snö och ska iväg med hästen är jag väldigt tacksam kan jag tillägga. Mycket bra att man kan lägga i och ur 4hjulsdriften plus har lågväxel också.
Aldrig mer en tvåhjusdriven bil. Basta.
 
Hästarna fick skritta ut i skogen idag med mig och A i släptåg. Eller jag var lat och satt på en av dem faktiskt. Fast Helge fick jobba även fast det bara var skritt. Aktivt sidvärts-grejande både till plask-och-skvätt-tjärnen och hem därifrån. Grande ÄLSKAR att plaska i vatten. Han går i direkt varje sig man hänger med eller inte och så ska det plaskas och bubblas med näsan under vattnet. Sjukt söt!
 

Helge är inte alls lika glad i vatten men han går i utan problem. Skvätta och greja törs han inte =) Krukan.
 
Bilder verkar inte gå att ladda upp så det får bli nån annan dag. Nu ska här planeras semester!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0