Ligger alldeles nerbäddad i soffan. En fil...

dsc_0344-1 (MMS)

Ligger alldeles nerbäddad i soffan. En filt och ett täcke. Skönt! Förmiddagen har spenderats i stallet med ridning och fix av stall. Började dock med att ta en kort promenad med Grande som var mer vild än tam och fortfarande halt i trav, alltså fortsatt vila. Helge red jag ca en timme i byn och skogen. Jättespänd och löjlig i början men han gjorde som jag ville ändå. Galopperade lite mer idag, lite mer framåt. Travade en lång bit på vägen hem och alldeles mot slutet var han grymt fin! Och trött. Fick riktigt bra pli på honom idag tycker jag. När jag bara är stark och orkar sitta och hålla ett stadigt stöd med skänkeln och en låg, stilla hand brukar det bli bra. Det gäller bara att han accepterar det. Var duktig och smorde alla saker efteråt också. Ska bli bättre på det. Har ätit lite brunch nyss, sovit en skvätt och senare blir det sola och gym. Förmodligen Melodifestivalen ikväll. Man är ju nyfiken på om kvällens bidrag är lika kassa som förra lördagens.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0