Dressyrpass med H

Inte så intressant but still. Ska skriva ner dagens "dressyspass" så jag kan titta tillbaka och kolla om vi kommer nånvart, nångång.

Möttes av tre jävligt stirriga och stressade hästar när jag kom till stallet. Eftersom att Herr G är senskadad så fick de gå in allihopa ist för bara Helge som jag tänkt först.

Gjorde ordning Helge, aka Nervsammanbrottet och red iväg till en äng. Han hade ju värmt upp så fint själv i hagen så började trava ganska direkt.
Streeeeet, skjuta ut näsan, studsa runt, bli förbannad, slängtrava blev tillslut till mjukare, svängbar, skapligt medgörlig häst. Blir ett till dressyrpass i helgen. SOM vi behöver det! Jag var helt färdig och jättevarm när vi var tillbaka, trots -12.

Åkte till Orsa och kollade lite hoppträning sen hem med en pizza. Det är jag värd efter en månads konstant träningsvärk.

Grandus..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0