Torsdag 20 dec.

Startade dagen med en härlig barbackatur på Grande i mörkret i skogen. Min pannlampa är så bra att jag vågar rida i skogen när det är kolsvart ute! Så mörkrädd som jag är så det är en sensation. Han var pigg och ville inte alls lyssna på hackamoret jag red på.
 
Eftersom jag är ledig idag så unnade vi oss en tupplur på förmiddagen. Vaknade nästan två timmar senare helt förstörda. Det är ju typiskt. Mkt tröttare än innan. Lyckades iaf laga mat innan det var dags för stall igen och träning med Helge och den har jag ju redan skrivit om.
 
Imorgon blir det höhämtning igen. Det blir lite mer åkande och mkt dyrare med hö i år men vad gör man?
Jag vägrar köpa hösilage till mina hästar pga lathet. Hästar med känslig mage ger man hö till. Dessutom har jag bara två hästar och det finns ingen silage-bal som håller sig fräsch så länge att hästarna skulle hinna äta upp den innan den börjat bli dålig. Möjligen om torrsubstansen är över 75%...
Men så har vi ju botulismrisken samt att det är dumt om det blir kallt och fryser vilket kan orsaka kolik.
 

Även på söndag ska det hämtas hö men snart har jag nog allt hemma. Vill ju vara på den säkra sidan ifall det blir sen skörd även nästa år.
 
Nu har jag legat i soffan med ricinolja i håret alldeles för länge så det är dags för en dusch!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0