Musikskola.

Helge har fått skor och brodd på framhovarna idag sen tog i en liten promenad innan jag tog in dem. Fantastiskt intressant va?
 
Så jag ska ge er musiktips ist och inte något skit som SHM eller något annat data-gjort skrik och skrän (ja, jag vet att jag är 300 år gammal).
Bruce har ni fattat att jag avgudar, right?
 
Den här låten har dock inte Bruce gjort men det är ändå min favoritlåt genom nästan hela livet.

Dire straits med Walk of life.
Mark Knopflers gitarrsound kan man känna igen hur lätt som helst och den här låten gör mig alltid glad och på
festhumör =)
Fatta känslan att stå framför det där publikhavet och sätta varenda ton tillsammans i bandet. Stort.
 
 
 

Om Walk of life gör en glad gör denna låt att man kan börja gråta direkt, nästan.
Brad Paisley såg vi i Göteborg för något år sedan. Han är GRYMT bra live och när han sjöng just denna låt
satt han längst fram på scenen (ett podie som gick ut från scenen) och hela Lisebergshallen var nedsläckt förutom en strålkastare på honom och hans gitarr. Gåshud!
 
 
 
Sista låten för idag står The killers för.
En "jul låt" som tillsammans med videon är sjukt bra. Man vill liksom vara där och dansa och tjoa på slutet.
Jag är extremt danssugen. Jag kan faktiskt rätt många danser för den som inte visste det.
Shottis, polka, snoa, vals, bugg, foxtrot (inte gnussa kanske) lite lindy hop mm. Älskar att dansa och borde verkligen göra det oftare.
 
 
Så, det var första delen i min lär-er-lyssna-på-bra-musik-skola.
 
 
                                                                                                                                                                           


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0