Ligger i gräset och tittar på mina två lyc...

mms_img191025729 (MMS)

Ligger i gräset och tittar på mina två lyckliga hästar. Det har kommit upp lite grönt gott gräs nu och det verkar uppskattat. De vräker i sig. Dock gäller det ju att börja försiktigt, speciellt eftersom att i hagen mina hästar går i finns inget gräs alls, bara lera och jord. Blir ju lätt så av två stora hästar och vädret vi haft senaste veckorna. Det är lugnande att titta på hästar tycker jag. Solen skiner det är varmt och jag är ledig även imorgon som de flesta andra. Härligt. En sak som inte är härligt är tyvärr att det blivit bakslag med båda hästarna idag. Helge är snorig fortfarande och Grande mer halt igen :-/ Är väl bara att låta honom fortsätta vila. Och Helge får ta det ännu lite lugnare tills han blivit bättre. Skritt i skogen eller promenader. Red iaf mitt markarbetspass idag (då var han inte snorig, det syntes först efteråt) och det gick bra. Hade ställt upp en studs som jag galopperade i en åtta över. Han var med fint på yttersidan och höll en bra galopp, dock lite tjafsig efter då han ville springa fortare. Fin trav på slutet också. Jag red på en äng där han nästan alltid brukar bli stressad men idag lyssnade han istället på mig och var avslappnad. Man måste utsätta hästarna för deras rädslor för att de ska komma över dem. Jag var tydlig och lugn idag och Helge hade fokus på mig och inget annat. Det var bra iaf, mitt i lite annat elände. Annars idag har jag sovit lite, lagat mat och diskat. En lugn och skön dag. När hästarna fått beta klart ska jag ta in dem, duscha och så bara mysa framför tv:n.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0