Det tar sig!

Jag är SÅ nöjd med dagens ridpass. Inte för att det gick super från början till slut men för att det blev en väldig förbättring på slutet.

Jag började med att skritta på en åttvolt och göra halt på mitten och "längst ut" på varje cirkel. När han kändes mjuk och "med" så gjorde jag ist om åttvolten till en åttfyrkant och flyttade baken lite för innerskänkeln i varje hörn.
I traven gick jag tillbaka till åttvolt och gjorde mycket övergångar och halter. Krånglade han låg jag kvar på volten tills han/vi gjorde det bättre och osv. Red självklart rakt fram ibland för att hitta rakställningen och ordentlig framåtbjudning.
Galopp blev det också varav tre fattningar i varje varv med några språng framåt sen skritt. Han fattade rätt alla utom en gång.
Avslutade med att trava på åttvolter igen.

Han var ganska motsträvig och inte alls villig att göra som jag ville i början men blev bättre och bättre ju längre jag red.
När han blev jättefin i sista traven så tänkte jag avsluta men sedan tänkte jag ett steg längre och kom fram till att inte alltid avsluta när det blir bra utan att försöka behålla det där och fortsätta, det är ju "rätt" arbete som stärker mest och idag valde jag att fortsätta när han blev så avslappnad och fin.  


Så i det stora hela är jag jättenöjd och kanske framförallt med min egen ridning då jag märkte att när jag hade full koncentration på ridningen och verkligen försökte och kämpade så blev det bra. 




Grande fick ut i skogen barbacka med sin medryttare

<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0