Dagens hästeri.

Helge:

Tömkörde honom och i början var han sååå fin! Så avslappnad och lugn men ändå lydig och jobbade på bra.
Härligt att se! Det märks verkligen vilken skillnad tömkörningen gör på honom. Nu orkar han galoppera på volten så många varv jag ber om och i rätt galopp dessutom ;)
På slutet blev han lite spänd för det blåste i någon pressening bredvid banan men han lugnade sig vid den sista traven och såg trevlig ut igen. Skrittade av runt gården en sväng.





Grande:

Honom red jag ut i skogen och galopperade ganska mycket. Hade ett, för honom nytt bett, en rak stång som gummiklädd med lösa ringar, och han gick bra på det.



Möjligen hade jag lite för mycket i händerna men det kan lika gärna berott på att jag hade för lite ben, ringrostig som jag är =) Han var iaf mjuk och lydig och travade på superfin i formen på slutet.



Inte mycket mer gjort än hästarna idag. Man hinner liksom inte mer än så. Förutom laga mat och fixa lite här hemma, vilket jag gör nu. OCH tittar på hästhoppning =). Och har ont i armbågen, förstås.



Kommentarer
elin

Det ar sa harligt att se hur fin han blivit i kroppen igen. Onskar verkligen att jag hade dig har pa en intensivkurs i tomkorning!

2011-09-15 @ 22:27:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0