Har glömt berätta att CWD-sadeln jag testa...

foto2670 (MMS)

Har glömt berätta att CWD-sadeln jag testade på Helge häromdagen inte passade. Den låg inte jättedåligt men min sadel ligger mycket bättre så jag letar vidare. Har fått tips om en Antares som kanske kan passa. Dock är jag inte så sugen på att lägga ut 15000:- på en sadel som "kanske" passar. Går ju visserligen att skicka tillbaka om den ligger fel men ändå. Skulle iaf aldrig köpa en sadel av en privatperson utan att testa först. Vansinne. Man får inte ta för lätt på vad man lägger på hästens rygg. Det är otroligt viktigt att sadeln ligger bra och passar både häst och ryttare. Min hoppsadel ligger bra på båda hästarna men jag tycker inte att jag får så bra position i den. Jag har så långa ben och vill ha ganska stora stöd för knäna vilket min sadel inte riktigt ger.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0