Dagens dag.

Idag har jag testkört min nya klippmaskin. Den funkade givetsvis superbra och jag är så nöjd! Grande blev halvklippt och han stod still så snällt så. Nästa gång är det Helges tur .
Han ÄLSKAR att bli klippt. Står och grejar med mulen och bara njuter =)
Slog dessutom på Grande en sko för han sprang av sig en igår i hagen som satt löst (han fick världens frispel i sommarhagen medan jag tömkörde Helge på banan bredvid). Slog inte på skon han tappade utan en annan så det var första gången jag spikade utan att spika i de gamla hålen. Lite spännande! Det gick iaf bra, dock var hoven så trasig att jag bara fick i två söm på varje sida men bättre än inget. Så grymt glad över att ha tappsko-kompetens!

Som sagt så tömkörde jag Helge lite igår. Gjorde många halter och framförallt många BRA halter. Inte mycket mer.

Grande ska jag rida ett lugnt dressyrpass imorn. Idag var det ju klippning och skoning på schemat åt hästarna så de gjorde inte så mkt mer.

Fick förresten ännu ett paket igår. Mer julafton.
*Reflexer
*Pannlampa
*Boots
*PG-beslag
*PG-söm
Alltså inget jätteroligt, men välbehövliga saker =)


Disk, dusch och sen soffan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0