Dags igen.

Musik är en otroligt viktig del i mitt liv.

Musik kan göra mig både ledsen, glad eller på festhumör på en sekund om man bara spelar rätt låt.
"Rätt låt" är oftast någon låt från 60-70-talet. Jag gillar göbbrock!

Dire Straits tex. Walk of life kan vara den bästa låten som någonsin gjorts! Den får mig alltid att le och bli glad. Älskar den låten och den har varit min favoritlåt väldigt, väldigt länge.
Min favoritartist däremot är inte de som gjort min favoritlåt. Dock har han gjort låtarna som kommer 2a, 3a, 4a osv, osv, osv.

Bruce Springsteen.

I´m on fire är låten som var inkörsporten till min Bruce-dyrkan =) Den var ledmotiv till en serie om en galopphäst för skitlängesen och jag tyckte förstås både låten och serien var jättebra.

Andra jättebra låtar med denne herre är:
I going down
American land
No surrender
Waiting on a sunny day
Promised land
Fire

Osv, osv, osv. Han är en helt otroligt bra låtskrivare och artist. För 3 år sedan var jag i Sthlm och såg honom på ett slutsålt stadion. Jag och 31999 till, en jäkligt häftig upplevelse.
Anledningen till detta inlägg är att jag ska se honom igen i sommar! Den 27 juli på Ullevi!

Jag är så jäkla glad för det! Vi fick biljetter till fredagen otroligt nog. Första konserten brukar vara svår att få biljetter till men vi har lyckats både nu och förra gången.
Den här gången är det publikrekord som ska sättas och det går in 75000 pers på arenan. Helt sjukt!

Jag har varit på ganska många konserter. Tex, Brad Paisley, Kiss, ACDC och massor av mindra artister, men Bruce är så mycket större än nånting annat. Han bjuder på sig själv och det syns verkligen på honom att han älskar det här. Att han gör det för att han vill och inte för pengarna.


THE BOSS





Den här bilden hänger på väggen här hemma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0