Några skutt.

Hoppade som sagt med G idag. Vi har knappt något hindermaterial alls på banan så jag fick hitta på något med det lilla som finns. Hade jag hopptränat mer regelbundet så hade jag nog försökt fixa dit bättre material men som det är nu så räcker det. Några mjölkbackar och några bommar kan man hitta på mycket med.

Idag hoppade jag bom-studs-hinder-studs-bom. Det är bra träning för att få dem att tänka till och bli lite kvickare i benen. Även styrketräning då jag la "för-bommen" ganska kort så han fick krypa inpå lite och hoppa upp sig.

Vi har inte hoppat på flera månader och det är alltid lika lätt på honom. Bara att styra och hålla om med benen. Dock finns det ju såklart massor att träna på ändå. Vill absolut kunna reglera galoppen mer mot hindret, inte lägga mig så mycket framåt osv men vi skyller på att vi tränar hoppning så sällan nuförtiden =)

Så här såg det ut iaf.



Eftersom jag varit korkad nog och anmält mig till Vasastafetten så tog jag en springvända i skogen efter ridningen. Det kändes att jag inte tränat på nästan 2 månader pga min jättejobbiga förkylning. Var ute i ca 45 min men sprang inte hela tiden. Det känns väl förhoppningsvis bättre när jag varit ut några gånger.

Kan ju skylla lite, lite på min sneda bröstkorg också kanske =) Var iväg till sjukhuset och fick mina bröstsmärtor kollade med ekg och hela baletten men hjärtat var det inget fel på och det var ju skönt. Däremot så är min bröstkorg sned, revbenen hakar fast i bröstbenet (därav att det gör så förbannat ont ibland) och jag får inte in lika mycket luft i lungorna som jag ska. Så DET skyller jag lite på =) Det går att fixa med hjälp av en kiropraktor men jag vet inte om jag törs! Har ju gått såhär i flera år nu och så jävla jobbigt är det väl inte liksom.

Bla,bla,bla.

Helge han går mest och betar hela dagarna. Tänkte gå en kortis med honom imorn. På torsdag åker vi till Rättvik igen. Han får nog behandling i hoven (hur nu det ska gå till) då och sjukhage med x antal veckors vila =(
BORING! Helge hatar att ta det lugnt och vila men han måste ju.

Nu har jag lagat två olika sorters köttfärssås, varma mackor, kokat ägg, kokat potatis och så ska jag nog koka lite pasta också. Svårt att bestämma mig? =P



Kommentarer
Anna

Om du menar bowligen så vann ja faktiskt , av mig mamma och en tillt tjej :P

2011-05-10 @ 16:06:25
URL: http://jernpiller.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0