Ridit.

Ett av de bättre ridpassen på länge avklarat på Grande. Red på banan som var både regnad på och nysladdad= bra underlag!

Skritt 5 min lång tygel.
Skritt 15 min på tygeln. Volter, serpentiner, skänkelvikningar, halter och ryggning.
Trav på längs fyrkanten med en 20 meters volt på varje kortsida.
Samma i galopp.
Trav med mycket sidvärts. Bla, öppnor och slutor.
Förvänd galopp.
Tempoväxlingar.
Trav, serpentiner.
Lång och låg i traven.
Skritt 15 min på gräs sen ut i hagen igen.

Kunde sitta och fokusera mycket på min sits på slutet då hästen gick väldigt bra.
NÖJD!

Banan före...



...och efter.



Efteråt i hagen skulle det klias.



Hittade inga ridskor häromdagen så jag ska kolla på nätet. Nackdelen är ju att man inte kan prova men får väl skicka tillbaka i värsta fall. Mina börjar se väldigt risiga ut nu =)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0