Jag och Lufsen vilar lite i stallet igår i...

foto1998 (MMS)

Jag och Lufsen vilar lite i stallet igår innan jag skulle rida. Jag är helt otroligt trött nuförtiden. Jag är trött hela dygnet och orkeslös i kroppen. Stallet blir en tuff utmaning varje dag och jag är helt slut när jag kommer hem. Vaknar 5, jobbar 6-15 sen direkt till stallet och kommer hem runt 7 halv 8. Jag klagar inte på det egentligen, jag älskar att vara i stallet men jag börjar märka av att jag aldrig får vila. Dock skulle jag vantrivas med att åka hem direkt efter jobbet och inte ha något att göra. Jag vet att det finns folk som har det värre men jag känner att för mig börjar det ta stopp nu ,men hästarna är mitt liv och jag vill inte ha det på något annat sätt. Det är flera st som vill ta Grande på foder nu men Isf flytta honom till ett annat stall och det säger jag nej till. Jag vill ha koll på att han sköts på bästa sätt varje dag och den största anledningen är att jag vet att Helge skulle bli olycklig om Grande skulle flytta. Det skulle lösa några problem men att Helge är lycklig väger över allt. Han är verkligen värd att bara vara lycklig.. En till sak som jag är säker på gör att jag är trött är att gå och tänka och fundera på Helge hela tiden. Undra om han någonsin kommer bli bra, om han har ont osv. Jag är orolig över honom VARJE dag. Blir han inte bra kommer hela mitt liv rasa samman. Det är nog ingen som förstår det.. Ibland önskar jag folk visste hur mycket både tid, pengar, energi och känslor jag lägger ner på hästarna. Förstå att jag måste planera min dag minut för minut för att få det att funka överhuvudtaget. Att folk kommer samma dag och frågar om jag kan göra något och sen blir arga när jag inte kan eller tycker jag är lat om jag för engångsskull får vila känns så orättvist. Det är nog ingen idé att ens försöka förklara, man måste uppleva det själv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0