Ett bra besked.

Om än ett litet.
Fick svar på Helges träckprov redan idag och där var tre stora nollor. Alltså ingen mask alls!
Skönt att slippa avmaska, det är ju inget man vill göra i onödan eftersom hästarna dels kan bli resistenta och maskmedel är starkt för magen åt dem.



Jobbade över lite idag sen fixade jag stallet medan hästarna gick i en beteshage. Nu börjar de bli bra invänjda vid gräs och kan snart få gå på gräs hela dagen.
När allt var klart tog jag med mig både hästarna och gick 40 min i skogen. Emelie, en av småtjejerna i stallet fick rida Grande och följa med.



Håller på att lägga in massa häst/ryttarutrustning som ska säljas så håll utkik! Ska försöka få det klart ikväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0