Snart är det lördag igen.

Nu är vi inne i den tiden att ridvägarna inte är så roliga. Snön är borta från de flesta grus och asfaltsvägar men det är sällen de hinner bli så pass mjuka att man kan trava och galoppera på dem.

Ridningen idag blev alltså mest skritt. Dock hittade vi några småplättar där det var skapligt mjukt och travade lite samt kunde galoppera 50 meter typ. Alltid något. Grande var superlöjlig och spänd som en fiolsträng och jag fick just ingen pli på honom alls. Jaja, bättre lycka nästa gång.
När vi kom tillbaka tog jag Helge och Grande och gick med dem en halvtimme. Gick iväg en bit på vägen och Helge var inte alls brydd över bilarna. Skönt! Jag trodde han skulle bli rädd för bilar igen när han knappt sett någon sen oktober men icke.
Innan jag åkte hem satt jag i solen på fronturlastningsluckan på transporten och solade fejan lite. När det inte blåste var det riktigt skönt i solen och hästarna fick vara utan täcke några timmar också.

Har även varit på Pay and jump i Mora idag. Många bekanta var med och det var kul att titta på lite hoppning.

En snabbis på afterski har jag också hunnit med samt tagit in hästarna nyss.

Resten av kvällen blir lugn. Bowling och parken tror jag att jag hoppar över. Har ingen lust med något annat än att ta det lugnt ikväll.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0