Helge

Japp, det är så han heter. Helge.
Helge köpte jag som 3åring då Grande inte skulle hålla som hopphäst.

Lång historia kort:
Hittade honom på nätet och åkte via banken till Laholm, provred, besiktade, skrev papper och tog med honom hem.
Han var 170 redan som 3åring och nu har jag ingen aning om hur stor han är. Skitsamma, han passar mina långa ben fint och för mig är han den perfekta hästen.
Mammsen hans är fullblod och pappa fina hingsten Highlight.

Efter många om och men, varav en gigantisk operation med 6 månader på box och andra blessyrer så börjar vi om igen. Får se vad det blir av oss. Han är så sjukt fin så det vore kul om han kan bli dressyrpålle i framtiden men vi får se.

Helge har en personlighet utan dess like. Nyfiken som ingen annan häst jag nånsin mött, busig, pigg,  hittar på jäkelskap titt som tätt och har minst en räv bakom varje öra. I like it!
Uppfostran är detta till trots något som aldrig blir överflödigt Helge och mig emellan. Vi försöker hela tiden uppfostra varandra med varierande resultat. Jag är envis som synden så jag hoppas jag går segrande ur striden en vacker dag.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0