>/

Lite irritation såhär på morgonkvisten.
Det gäller hästfolk. Och i synnerhet hästfolk som lovar stort och brett sen hör man inte ett ljud från dem.
"Åh det låter så bra att ha hästen på foder och ja, jag kommer 4 dagar i veckan bla bla bla" Jag är så jäkla trött på människor som lovar saker men sen bara skiter i det. Inte ens berättar att de ångrat sig osv. Är folk verkligen så fega? Eller bara korkade?

Sjukt att det ska vara så svårt att hitta en bra person som kan rida Grande några gånger i veckan. En del kanske står tillbaka för att de måste betala en (blygsam) slant för det. Men inte tänker jag stå och betala dyra pengar för att folk som inte tillför hästen mer än motion ska rida? Nej, nej, nej. Det är inte gratis att ha häst även om en del verkar tro det. Nej då rider jag hellre själv. Ingen ska tatta på mig, no way. Kommer det någon som kan rida på RIKTIGT, som kan ge hästen något mer än att springa i skogen, då är det skillnad.

Nu, slut på gnäll och vidare till stallet. Har redan varit där en gång och släppt ut hästarna men åkte hem och sov några timmar till efteråt.

Ska försöka få till lite bilder på dagens ridning.

Huj


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0