Åska 24/7

Nu kan det väl sluta åska varje dag? Inte kul att knappt kunna andas och hålla på att släppa in och ut hästarna. Har tyvärr hört om alldeles för många hästar som blivit skadade/dödade/ av blixten så jag tar inga risker. Mina går in.

Idag fick de vara inne mellan halv 4 och sex då det var åskväder här. Sen fick de gå ut igen.
Både vilar ju just nu för jag tar mig nog inte upp på dem, och absolut inte ner och tömköra är ingen idé då jag knappt kan gå. Foten känns bättre men svullnaden går inte ner så foppatofflor är det enda jag kan ha på mig.

De fick nya skor igår så så fort jag kan röra mig som vanligt ska de sättas igång igen. Det gör inget att de får vila en vecka eller två i sommar. Annars ska de röras på. Grande är ju snart 18 och en sån häst ska inte vila så mycket. De måste hållas igång om än lite lugnt nån vecka med kanske bara skritt och promenader.
Helge har stått oktober till april så för honom blir det ingen mer vila.


Annars har jag lite annat kul på gång.
Imorn studentskiva hos tvillingkusinerna.
Söndag hingstutsläpp i Böle som vi ska åka och titta på.
En ev förändring på jobbfronten.

Och förstås en tråkig men rolig sak också. Räknar ner dagarna, på det dåliga sättet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0