Söndag

Fick en välbehövlig sovmorgon i morse och efter lite frukost och chill på soffan åkte jag till stallet och red Helge. Ett dressyrpass på banan blev det och vi fortsatte på samma spår som igår dvs att han ska ta förhållningarna  utan att streta emot och krångla. Det gick bättre idag och riktigt bra på slutet. Gjorde massor av halter från skritt som uppvärmning och det gick väl okej. Han stretar emot lite när man precis stannat men sen släpper han efter.

Eftersom vi inte ridit på bana eller böjt spår sen oktober så tog jag det lugnt och travade bara på långsidorna och en gång åt varje håll red jag genom kortsidan i trav. Blev ett bra första pass på bana iaf.

Har gått på stan en sväng, handlat lite mat som vi lagar nu och sen ska jag rida nästa häst lite senare, precis innan de får gå in.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0