Måndag

Grande:
Shit vad kul vi hade igår när vi var ute i skogen! Superpigg häst MEN lydig, mjuk och med på allt. Kul! Satte honom riktigt på bakbenen när jag galopperade sakta i uppförsbackarna. Stark heest =) Red till hockeyplan och hoppade lite också. Ett hinder på kortsidan och vidare till ett på långsidan. Han var pigg och jag kunde stå i lätt sits och bara låta honom rulla på utan krångel. Har inte tappat det helt iaf.

Idag blev det ett dressyrpass på banan hemma. Han var tjurig och sparkade emot skänkeln hela tiden i början. Han hade väl lite träningsvärk tjurskallen =) Tillslut fick jag till det och han blev som gelé. Gick att vända hur som helst, gick kvar i formen i övergångarna och galopperade genom kortsidorna med lite tagen framdel utan att tjura.

Lite öppnor, slutor och diagonaler i trav så fick det räcka sen. Duktig häst!

Snart är det Helges tur. Blir ett pass i skogen och jag ska fortsätta träna på att han ska lyssna bättre på avsaktningar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0