Rent och fint stall. Det är skönt att ha s...

foto1361 (MMS)

Rent och fint stall. Det är skönt att ha stallet helt klart innan hästarna kommer in. Nu de dagarna jag inte rider börjar jag med att packa hö för det är absolut tråkigast! 8 påsar a 3-4 kg varje dag. Sen mockar jag, börjar med Helges box för den ser alltid värst ut. Grande är också en riktig gris men Helge är värre. Det är skönt att de kan gå ute längre nu. När mockningen är klar byter jag vatten, lägger in hö, sopar, gör ordning kraftfoder och lindar upp Helges nattlindor. När allt är klart i stallet tar jag in hästarna och kollar igenom dom, borstar och tar ur snön ur hovarna. Helge lindas fram och får ett par "snabb lindor" bak. Sen kollar jag så de äter ordentligt innan jag åker hem. Jag brukar hälla i mer vatten i deras betfor, ljummet, så de får i sig lite extra vatten. Vattnet fryser ju om dagarna även om man häller i varmt vatten på morgonen. Det är väl min dagsrutin i stallet, ganska exakt vad jag har gjort idag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0