Jättekallt ute idag. Tror jag rider Grande...

foto1360 (MMS)

Jättekallt ute idag. Tror jag rider Grande barbacka och tar Helge som handhäst idag för igår när jag gick höll jag på att frysa ihjäl! Hade uppfostring för Helge igår på promenaden och jag är så trött på att han är så kaxig så jag tolererade inget bråk alls igår med bra resultat. Dock förstår jag att han är dryg och kaxig när han får röra sig så lite som han gör men det betyder inte att det är okej att han är väldigt bufflig och biter på allt. Han blir inte kul att hantera då. En tydlig ledare är vad han behöver och jag tror han skulle känna sig tryggare med lite hårdare tag, han har väldigt starkt psyke och behöver mer tillrättavisning än många andra hästar. Min klenkråka har blivit herre i hagen och försöker bli herre över mig men där tar det stopp. Tvärstopp.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0