6 februari

Den här dagen hade kunnat vara toppen.
Sovmorgon, jättefint väder, pigga hästar. Tyvärr åkte jag även 1,5 mil skidor som förstörde humöret totalt!

Jag åker skate och behöver inte valla osv. Dock tror jag paraffinet (glidet) är helt slut under skidorna så jag kom ingenstans. Fick slita som ett djur varje meter och fick även kämpa med att försöka hålla humöret så pass tyglat att jag inte skrek till alla mötande hur dumma i huvudet de är som håller på med en sån fjollsport!

Åkte från Hökberg och redan 10 meter efter Hökberg hade jag kunnat plocka av mig skidorna och gått till Hemus. Hade förmodligen kommit fram fortare då. Mitt stackars skidsällskap visste nog inte om han skulle skratta eller gråta men han väntade så snällt när jag var utom synhåll. Han hade väl inget val iofs då hans bil stod kvar i Hökberg och vi skulle ta min från Hemus och hämta den.

Vi hade iallafall tur med vädret..



Stallet var mycket roligare!
Jag och Stina red ut barbacka på Grande och Mon Amie och jag hade Helge som handhäst. Herregud vad dryg han var! Skulle bita på Grande, Grandes täcke, mina skor, grimskaftet osv HELA TIDEN! Han brydde sig inte ett dugg om att jag sa till honom så nu jäklar ska han uppfostras! Skitunge =)



Har precis ätit lite tacopaj och ska klämma i mig lite till. Så gott!
Kvällen blir lugn. Enda planen är att se Sherlock som går på 1:an 21:00 Riktigt bra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0