Rodeo

Idag har Herr H lekt rodeohäst...igen =)

Red ut med cykelsällskap och enligt Helge skulle vi var före, efter, på, cykeln men aldrig det jag ville. Innan jag hade fått honom att trava normalt framåt och inte trav-galopp-skutta-slänga-ut-benen så var jag helt slut. Hade sjukt ont i magen redan innan så han gjorde det inte lätt för mig den token. Jag är ändå nöjd med ridningen för han gjorde som jag sa, även om han skulle testa och testa...och testa först. Jag fick ändå som jag ville till slut och fick bra ordning på honom. Han var så stressad och hoppig under ridturen så han var helt svettig när vi kom hem men det är bara bra att han får använda huvudet lite och huvudsaken är att han tillslut blev lugn, förhoppningsvis går det fortare och fortare framöver.

Blev alltså ändrade planer med hästarna pga magontet och Grande fick vila idag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0