Premiär

Premiär idag!
Jag har ridit Helge i skogen! Och dessutom travat =) Han busade lite, kromade sig, slängde med benen och hade sig men skärpte till sig ganska snabbt och travade på i bra takt. När jag väl travat första gången skulle det travas hela tiden tyckte H =) Kul att han var så jäkla pigg! Kan nog vänta med havren ett tag till.

Grande red jag en tur till en tjärn i skogen och kollade om isen smält. Den låg kvar förutom en halvmeter vid stranden så vi gick i och plumsade lite. Grande var lydig och fin i början sen stark och jättepigg. Taktade och skulle inte skritta på hela vägen hem. Fick säga åt honom på skarpen ett par gången innan han gav sig. Tänkte mycket på mina egen sits idag, fokuserade inte så mycket på hur han gick utan mer hur jag satt och inverkade. Då kommer ju resten av sig själv, förhoppningsvis.


Helge har fått skor som gör att han "rullar över" lättare efter sin inflammation.



Det ska bitas och bäras på allt.






Som ni ser vad det UNDERBART väder och sjukt härligt att vara ute med hästarna!

Mat och hockey nu!


Kommentarer
Elin

okej! :)

Jag brukar kolla filmer på de jag känner eller följer dagligen, men som du säger är det ju bara sina egna hästar man stirrar sig blind på. Det är ju inget kul att se när jag galopperar runt på mina för det är ändå bara jag som vet vad det innebär och känslan jag hade :P

2011-04-14 @ 22:08:04
URL: http://stallvran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0