Hemskt..

Har hämtat mig skapligt från gårdagens händelse.
Vi var till Älvdalen en snabbis igår för A skulle fixa något på jobbet. När vi åkte hem vid halv tio ungefär såg vi hur det stod flera bilar på vägen med varningsblinkers. Saktade ner och körde sakta förbi en bil med hästtransport.
Undrade vad som hänt? Vad det en häst inblandad? Fortsatte sakta framåt när jag såg något ligga på vägen...när vi kom närmare såg jag att det var en häst! Jag blev helt chockad och tittade bort direkt.
Hade det varit en älg eller ett rådjur hade det inte känts lika hemskt men när man har hästar själv blev det så mycket värre. Jag kan inte sluta undra vad som hade hänt?! Det var verkligen mitt i skogen. Inte ett hus i sikte och hade den rymt hade den nog sprungit väldigt länge.

Usch, det var verkligen ingen rolig upplevelse.

Idag har jag ridit båda hästarna ett kortare dressyrpass på ängen. Helge rakt fram bara och Grande red jag i lite åttor och flyttade lite.





Fina älsklingarna <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0