Stressad Helge.

Herregud vad jag har längtat efter den här helgen! Har varit sjuk en månad nu och är galet less men även ganska seg så jag behöver helg! Dock klarar jag inte av att ta det lugnt. Det är så tråkigt! Idag har jag ridit, fixat stall och tvättat bilen, för hand! Duktig, duktig.

Red Helge i skogen. I början var han lugn och fin men sen blev han bara värre och värre ju längre tiden gick. Stressad, superhet och på gränsen till knäpp. Taktade, slängde på huvudet, drog i bettet, for fram och tillbaka och var allmänt missnöjd. Var lika när jag hoppat av och gått med honom längs vägen när vi nästan var hemma. Tokskalle. Vet inte vad det var men han var inte nöjd iaf. Får hoppas det går bättre nästa gång.

Lyckades iaf trava några steg utan att han flög i luften. Ingen vacker syn direkt då han absolut inte var avslappnad och jag försöker mest hålla mig stadig.

Tänker på att inte tårna ska peka utåt men inte just här tydligen =).



Nån till bild från i söndags. Grande blir förbannad när jag kommer åt honom ordentligt och flyttar mig ur sadeln, därav sitsen.



Nu så ska jag äta pizza sen sova. Tävling i Älvdalen imorn!


Kommentarer
Micaela Berglund

Oj, vad grönt och somrigt det såg ut i skogen! :)

2011-04-19 @ 13:04:30
URL: http://liptus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0