Rodeo anyone?

Idag har jag haft en mindre nära-döden-upplevelse.
Jag tog med Helge till Östnor och red med Anna och Sara. Helge tyckte tydligen det var jättespännande/läskigt/kul så min ridtur gick mest ut på att försöka hålla hästen på marken och mig själv kvar i sadeln. Sadeltvång delux, sparka bakut högt utav bara helvete och vara helt sjukt taggad va Helges melodi idag.
Det bockades, fors fram och tillbaka över vägen, upp i luften, ner med huvudet, överallt och ingenstans.
Man är verkligen en liten vante när han håller på sådär, fast nu var det väldigt längesen sist. Han måste miljötränas mer!
Ja, det var inte mycket att säga om den ridturen förutom att Helges fullblodscylindrar gick på högvarv medan de lugna, snälla halvblodscylindrarna hade sagt upp sig, packat ihop och gått hem...Sista 20 var han iaf lugn, satsar på 21 minuter nästa gång.
Ridstövlarna var hur sköna som helst iaf! =)
När jag kom hem stod det en varm tacopaj på bordet som älskling svängt ihop.
Vilken lyx! He´s the man.


Kommentarer
Rebecka

stövlarna är toppen, är så himla nöjd med mina!

2010-09-30 @ 16:24:26
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0