En kommentar.

kickan om Same shit:
hur "vägleder" gramanen? får den hästen att sätta benen under sig och jobba korrekt?
Haha, nej hur skulle den kunna göra det?! Så funkar inte en graman.
När jag galopperar Helge intervall tillsammans med Grande vill han ibland köra upp huvudet och dra bettet ur händerna på mig och bara springa så gramanen är på endast för att han inte ska slänga upp huvudet. Gör han inte det märker han inte ens att den finns där och jag rider honom precis som vanligt. Ett tips från min dressyrtränare som funkar alldeles utmärkt.
Så är det.


Kommentarer
Anonym

måste bara få fråga vilken dressyrtränare som rekomenderar graman?

2010-09-11 @ 18:37:53
Jessica

I det här fallet var det ju Susannas tränare som rekommenderade men vill bara lägga in att det är många tränare som rekommenderar graman! Det har jag varit med om flera gånger för olika tränare (har ridit för A- och B-tränare). Anledningen har berott lite på situation, hur hästen har varit, vad vi har tränat på osv...

2010-09-12 @ 10:39:14
URL: http://dromdansaren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0