Det är roligt nästan jämt...

Den här synen möttes jag av när jag tog in hästarna.
SUCK!
Är det inte det ena så är det det andra. Ibland både och, vilket är fallet nu.
En mystisk knöl på Helge och nu ett djupt sår på frambenet.
Sköljde det med vatten först, sprutade i sårspray, virade bomull runt (ibland vill jag linda in hela hästen i bomull) och lindade benen som vanligt.
De sprang i hagen när jag kom för att hämta dem så han har väl slagit på sig. Allt är de där JÄLVA KNOTTENS FEL!
Runt fem tiden blir det helt tjockt med knott ute och man kan knappt andas utan att dra i sig en skock av de små, små, små och äckliga flygfäna. Hästarna blir helt tokiga, var knappt att jag klarade att få in dom. Grande var skitförbannad och slog med frambenen och Helge var överallt och skulle panik-klia sig på mig.
Blir så less...
Annars har jag handlat foder idag. Var tydligen 15% på Granngården, en glad överaskning när jag kom dit! Blev 4 säckar och en dunk b-vitamin. De börjar fälla/sätta päls som tusan, spec Grande som ser ut som en hårboll.
Åkte även förbi mamsen och hämta upp bästa jackan som hon fått tvätta åt mig =P Jag vågade inte försöka få den vit och fin själv men det fixade hon på ett kick!
De två favoriterna bredvid varandra i garderoben.
Volcom och Kingsland.
I förra inlägget la jag in en bild på en tidsbokning. Självklart är det veterinären jag (Helge) ska till.
Hans knöl ska kollas och Nino ska få lyssna på honom och kolla om han gått och fått struppipning. Han piper lite ibland när han är stressad, men bara när han andas ut och aldrig när han är anfådd eller tycker något är jobbigt i ridningen.
Ang kommentaren om kvarka så tror jag inte det. Han är helt frisk i övrigt. Inte snorig, inte kostar, inte feber, inte nåt. Äter som vanligt och är pigg. Har tagit hand om en kvarkahäst för många år sedan och de "bubblorna/knölarna" satt även längre bak så det håller jag verkligen tummen på att det inte är.
Älskling har lagat mat som jag ska äta nu sen blir det lite tvätt, disk och fix.


Kommentarer
Jessica

Meeen, vad mycket tok nu då!! Håller tummarna att han blir helt ok snarast! Hör gärna av dig när du varit hos vet.



Kramar

2010-09-21 @ 19:06:16
URL: http://dromdansaren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0