Dagens ridning.

Är riktigt mör i kroppen idag. Inte gjort något mer än vanligt, varken på jobbet eller i stallet så det är väl bara en sån dag. En mör-dag.
Efter jobbet idag bar det iväg till Granngården för att köpa foder till hästarna. Visste ni att Granngården tagit fram ett eget sortiment foder? Typ som Krafts fast en tia billigare ungefär, både pellets och musli. Spännande. Kanske värt att testa om man tjänar 10 spänn per säck. Det går ju åt lite foder åt mina dinosaurier.
Helge har ut nästan hälften av sitt foder när han äter så nu har jag köpt en till ny krubba också. Den här gången tror jag faktiskt det funkar. Inga spillkanter men två skenor som gör att han inte kan få över mulen över kanten. Massor av foder går till spillo när han gör så där så jag hoppas den här krubban är lösningen på problemet.
Evelina var med och red idag och jag testade ett nytt bett på Helge. Ett tredelat fullcheek med äppelsmak. Det funkade bra. Han funkar bra på de flesta bett jag haft på honom, en gäng tredelade, nova och ett rakt syntetbett med äpple.
Vi red en rejäl sväng i skogen och Helge var både fin och inte. Fick inget flyt i traven, han var mest spänd och vinglig, galoppen var bra. Sista fattningen var riktigt bra och när jag red ordentligt var även galoppen super! Kul!
Grande såg fin ut hela tiden. Pigg, glad och lätt i steget.
Imorn blir det dressyr på en stubbåker. Jag måste få bättre ordning på traven. Blir lite fast i innerhanden ibland så jag ska komma ihåg att lätta fram den så han kan klvia fram bättre på böjt spår. Är hästen i balans ska den ju gå kvar i form trots att man lättar på tygeln. Det blir morgondagens sak att träna på. Plus övergångar som alltid.
Nu ska jag diska lite och sen fortsätta se Ullared =)
Uppdatering:
Läste just en blogg av en tjej jag vet vem det är och jag blir så förbannad! Jag är så sjukt less på fega människor som inte vågar säga ett jävla skit utan ljuger eller säger helt enkelt ingenting alls och bara tror att allt löser sig.
Fega, naiva, korkade, dumma brud. Väx upp för fan och våga stå för vad du håller på med för helvete. Mamma kan inte hjälpa dig tills du är 40, även om du tror det. Hoppas jag aldrig behöver se dig igen...
Nolla.
Så.
Nu blir det Ullared =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0