Shopaholic.

Nej. Det är inte mig det handlar om. Även om man skulle kunna tro det.
Boken jag läser heter En shopaholic i New York och den är sjukt rolig. Känner igen både mig och några nära besläktade kvinnor till mig i galningen boken handlar om.
Tjejen i boken har dock en heltokig syn på pengar och bryr sig inte om nånting. Hon bara shoppar järnet och skiter i konsekvenserna. Eller skiter i... hon tycker nog att hon "behöver" de där femtiotredje paret skor, eller att hon är "värd" en väska till fast hon redan har 30 st hemma.
Saxat från boken:
" Till sist bestämmer jag mig för en urläcker Kate Spade väska i mörkbrunt skinn och går bort till kassan med den.
Den kostar 500 dollar, vilket låter ganska mycket men en miljon lire låter ju också ganska mycket. Och det är ju bara några cent."
Haha, den är jätterolig att läsa. Jag tycker om att läsa sånna här typer av böcker.
Chic-lit.
Har läst Lipstick Djungle, Djävulen bär Prada, Gossip Girl böckerna osv. Deras liv är så långt ifrån mitt man kan komma.
De springer runt på NYs gator i högklackat och shoppar slut på x-antal tusen om dagen medan jag mockar skit i gummistövlar och tycker det bästa i världen är att rida ut i skogen en solig höstdag. Själva shoppingen gillar jag med dock, fast helst hästprylar.
Tänk att få 100 000 att göra slut på på Skara Hästsport tex. Mmmmumma! Jag köper hellre ett snyggt schabrak än en t-shirt till mig själv. Trots detta är min garderob så överfull att jag inte får in ett plagg till, och då är "hänga på galge kläderna" i en annan garderob. Ska ta tag och rensa ur där en vacker dag...
Orkar inte nu.
Är hemma och är förkyld så det blir inte många knop. Tänkte läsa lite till och se vad dåren hittar på härnäst sen ta en varm dusch och hoppas näsan blir "urångad" så jag slipper vara så förbannat snorig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0