Ni två!

Mina kära pållar har varit på rymmen idag.
Vi var på väg till Rättvik när Lena ringde och sa att "dina hästar har rymt!!"
Vi vände och jag hetsade stackars Andreas att åka i 200 hemåt. Såg framför mig hur de blev påkörda, fastnade i nåt dike, bröt ett ben osv osv.
Lena stack iaf efter dom och de sprang ifrån henne. Grande gav tillslut upp och lät sig fångas och så fick de gå i en tråkig vinterhage med ström som ger dem rejäl känga om de går in i den.
Jag höll på att dö men det gick bra. De var iaf hela utanpå och verkade hemskt nöjda med sitt lilla äventyr.
När hästarna var på plats i hagen med hö och ström kunde vi åka mot Rättvik igen. Strosade på marknaden två timmar ungefär sen åkte vi hemåt igen. Hittade ljung, två lampor, en t-shirt, lite äta och en ljuslykta som ska hänga på väggen i hallen bredvid spegeln.
Nu har vi ätit gott och ska bara ta det lugnt resten av kvällen.


Kommentarer
Sanna Karlsson

sv: jag köpte det på hööks för något år sedan :)

2010-10-02 @ 18:41:30
URL: http://sannasdressyr.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0